Ik ben (al) even van het pad…of geprikkeld, geïrriteerd of gewoon niet van deze tijd. How come? Nou gewoon. Ik begrijp het allemaal niet zo goed. Gewoon te oud denk ik….of niet slim, handig of gewiekst genoeg.
Net als de meeste Zelfstandig Professionals heb ik ook allemaal hele leuke en zinvolle trainingen en workshops gevolgd. Alles voor “Het Goede Doel” toch?! Het goede doel als in “Hoe geef ik mijn bedrijf een boost”, “Waarom gaat jouw potentiële klant nou juist voor jou kiezen”, “Wat is een faire prijs voor jouw product?” Ik ben op zoek gegaan naar mijn “Why”, heb gekozen om heel veel leuks en zinvols op de socials te posten, daarbij natuurlijk niet altijd even handig mijn doelgroep benaderd of niet duidelijk genoeg aangegeven “What” ik nu precies bijdraag in en aan de zoektocht of hulpvraag van mijn “Lead” “Potential” of gewoon, zoals we in Drenthe zeggen, klant. Het begrip “Kickstart” op een andere manier leren kennen. Dacht dat dat iets met brommers van doen had, maar schijnt een prachtige methode te zijn om je bedrijf een boost te geven. De combinatie “Kickstart” en een plaatje waarop een vrouw met hoge hakken staat afgebeeld is kennelijk onderdeel van de boost.
Ook werd mij van alle kanten door de zelfstandige pro’s die er voor hebben doorgeleerd, en er hun business van hebben gemaakt dat mijn toekomstige, mogelijke klanten mij persoonlijk beter willen leren kennen op social media ( The Socials). Want daar begint het, op de socials. Het gaat om de klik. Of zou ik nu “Click” moeten schrijven?? Het is voor u enorm belangrijk te weten of ik een leuke en interessante vrouw ben. Dat u weet waar ik het meest tot rust kom (bed) en reflecteer (in tijden van bovenmatig veel aan mijn hoofd is dat om 03.00 uur), welke inspirerende boeken ik lees, me in hoge mate druk maak om het milieu …..oh nee niet handig…stel er zit een klimaatontkenner in mijn aan overbevissing onderhevige doelgroep-vijver. Ook zo benieuwd of ik helemaal idolaat ben van sushi? Bietjes? Bloemkool, macaroni? Chocolade, in combinatie met verse muntthee….doet het altijd héél goed, valt me op. Nee, ik ben meer van de drop…veel drop….maar is weer erg gewoontjes denk ik. O ja, mijn meest favoriete vakantiebestemming, schijnt het ook goed te doen in de wondere wereld van de ZP-er. En o ja, ik heb het liefst mijn glas halfvol. Of eigenlijk gewoon vol. U begrijpt vast wat ik bedoel.
Sorry, ik schreef al dat het een wat zure blog is.
Been there, done that! Maar oprecht, is dat nu wat u van mij wilt weten? Kan natuurlijk zo zijn, wie ben ik om u te ontkennen. Integendeel, want dat is nu juist my job! Of ik een kattenliefhebber of een hondenfreak ben? En nu even serieus. Weet u wat de dame of heer achter de kassa eet, doet of drinkt? Weet u dat van uw tandarts? De hovenier? Waar gaat het u precies om wanneer zij hun vak uitoefenen?
Kijk, ik ben gewoon een andere mening toegedaan. Ik vind gewoon dat u bij mij moet aankloppen wanneer u, je of jij, last hebt van teveel stress, ellende of ander ongemak op de werkvloer. Uit het dal van een burn-out aan het kruipen bent en af en toe weer behoorlijk moe en moedeloos bent (heel normaal hoor). Nooit “nee” durft te zeggen, beslissingen durft te nemen, eindelijk een collega of leidinggevende van repliek wilt dienen. In een vergadering je mond durven opendoen. Of ander gedoe dat voluit leven en voluit werken in de weg staat. En dat mag, wat mij betreft, gewoon “in je kracht gaan staan” heten. Maar liever nog; opkomen voor jezelf en dat wat je graag zou willen en kunnen. Of wanneer je als leidinggevende vastloopt in de relatie of communicatie met medewerkers of collega’s. Van die doodgewone zaken, die de boel overigens behoorlijk kunnen verzieken.
“Je krijgt de klanten die bij je passen”. En dat klopt! Daarom heb ik alleen maar hele leuke en down-to-earth-klanten, gewoon aardige en bijzondere mensen. Mensen die korte tijd gebruik maken van mijn kennis, kunde en ervaring. En dat heeft niets van doen met chocolade of drop.
En zo eenvoudig is het wat mij betreft.